torsdag 23 september 2010

Vi lägger nytt tak på gamla längan på gården , lite smycken och bilder på hasta...

ja tyvärr blev det till slut hål i vårat vasstak på baksidan , så nu byter vi till plåttak detta gör vi på två jag och min man....all vass bränner vi upp samtidigt som det åker ned bär jag bort det och bränner vassen.

Plåtarna har legat här på gården sedan förra året och vi har bara logen kvar sedan på bkasidan vi tänkte ta det i vår 2011



vassen en rejäl hög bara från 1-2 meter i bredd...



baksidan på länganplåtarna på väg upp och nu ska jag måla lite samtidigt och vi ska sätta upp fönster där vårt slakteri ska vara som vi hoppas på att vi är färdiga med till våren 2011







Solrosor som vi har odlat röda jag har fröer om nån är intresserad... betong blad av rabarber som vi gjorde i somras...








Lite smycken av mig som jag gjorde nu till hösten ska ta kort på fler smycken nu u veckan och kläder jag sytt...





lite detalj bild...







mer detalj på armband fler bilder kommer även finnas på www.vikbovalla-gard.dinstudio.se



Och här har vi Hasta våran beagletik som vi fick ta över 16 månader snart.....Jag kan lova att svärmor smälte när hon såg denna lilla docka...









Här står Hasta igen i våran hall....

Idag ska vi försöka lägga färdigt taket och försöka fånga räven samt åka till stan vid 14:00
För imorgon får vi gäster och då ska det vara fint här....

Ha En trevlig fredag med en massa mys och härlig omtanke

Jenny

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails