måndag 4 oktober 2010

Lantligt härligt skafferi i köket

Nu har jag målat färdigt dörren in till skafferiet i köket 3,5 kvadrat skafferi blev det, det är kanonbra för oss som familj:)

Den vackra gnuggis texten köpte jag ifrån violas romantiska hem i sommras, sen har jag haft loppis rundor och kuriosa rundor i närliggande söderköping linköping och norrköping och inhandalt en massa fina saker till min tallriks hylla och kök som jag snart ska visa.





fodrena runt dörren ska också upp snart, vi bygger hela köket helt själva vilket har stått stilla för vi gjorde färdigt lilla huset på gården i somras och nu ska vi åter igen börja med köket , vad means med att bygga köket själv det betyder vi köpte hyllplan och stommar i längder och gör hela skåpen själva, och luckorna, jag har handstämplat kaklet i gammal stil och givetviss en porslinsho är insatt.





En liten favorit som jag köpte på rejmyre marken i år är trumpeten den är så fiiiin att dekorera med , och sen har vi ju ropat in en hel del på aktion för nästan ingenting.ska försöka visa bilder på detta snart....


Ha en under dag Jenny

1 kommentar:

Linda sa...

så fint det blir.
Kram Linda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails