lördag 22 januari 2011

Lantlig trivsel i gästhuset ...och jag är på jakt efter lite möbler till 1700-talshuset/gästhuset på gården


En liten vybild ifrån spegelskåpet i köket den ser så härligt gammal ut tycker jag...men jag går i valet och kvalet om jag ska byta möblerna emot vita antika möbler...men majolika lampan får hänga kvar:)








Vi ville bara ha det bästa åt gästerna så när man checkar in så är det organiska bumullshandukar som väntar och badrockar ifrån Gripsholm det ska vara lite lyxigt...
och till bilden ovan så har jag hittat så vackra lampor i gammal stil som jag ska införskaffa, samt måla två sängbord lite äldre stil ut hit i veckan så att den lantliga touchen blir fullkomlig i detta rum..funderar på att behandla det gamla skurgolvet med någon vitare kulör, är inte riktig säker än...

Hit till tv hörnan sökes med ljus och lykta svea rike runt en soffa som inte är bredare än 160, i äldre helst antik stil , sitter du på en sådan hör av dig gärna vit ska den vara:)


I huset åt gästerna finns både doftljus och vanliga ljus för en stämmningsfull trivsel...men bara det bästa..
Öppenspisen som man får elda i , nu har alla julsaker åkt ned och upp åkte änglar...


En liten vy ifrån köket och bort emot trappan, jag funderar på lite rokokomöbler hit ut i vit också men är inte säker... i köket finns vinkyl, kyl, spis ugn öppenspis och det är fullutrustat till våra gäster och ljust lantligt...
En smegkyl retrostil med frysfack hade varit underbart ut hit i köket:)






Det ska vara lite av trivsel och inrett när man kommer till ett lantligt boende och här är lite kryddburkar äldre, och kaklet tyckte vi blev jättefint med brytningen emot pärlsponten...




I sovrummet finns tre bäddar en dubbelsäng och en växasäng/imperialsäng för vuxenlängd hela tiden ser även förändringar här ute..

Och den vackra gamla dörren i huset på ovanvåningen så underbar:)


Hoppas alla får en underbar lördag...jag ska fortsätta jaga möbler ut till Vårt Gästhus:)
Jenny

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart vackert ni har fått det ute i gamla huset...
vet inte vad som hände med föregående inlägg men det försvann...

systeryster

Viola sa...

Vilken vacker gård ni har, måste bara ta mig ut framöver, hoppas allt är bra med magen..:) undrar hur många gäster ni kan ta emot samtidigt för övernattning, har en del träffar på g här i maj, ha en skön söndag, kram VIOLA

Jejje sa...

ljuvliga bilder:))älskar dörren:)
ha en bra vecka /kram

Huset vid ån sa...

Vilka vackra o lantliga bilder du bjuder på!
Nu ska jag kika mer på din fina blogg.....

Kram Therese

Jessica sa...

Hej! Tycker möblemangen ser fina ut men vitt är ju alltid snyggt det med...Letar också efter bord och stolar till vardagsrummet. Om ni får silkeshöns i vår som ni vill sälja så köper vi gärna ett par stycken.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails