lördag 22 januari 2011

Det blev en händelserik morgon här på gården...

imorse när jag tittade ut i våran trädgård från vårt sovrum, såg jag den beryktade räven som vid ett flertal tillfällen anförskaffat sig föda på våran gård flitigt i från hönsgården...



Jag skriker till och säger RÄVEN...min man studsar upp och ut i fullaste hast med bössan i högsta hugg






För att se att den första springer upp i skogen, jag ser även detta fortfarande ifrån vårat sovrum, och då till bådas förvåning dyker en till räv upp , och min man får lungt och säkert in ett skott...


men det slutade inte där...


räven började springa efter skottet och man såg att den kippade till , så det var att hämta hunden som gällde för att se vart räven tog vägen, räven sprang inte långt ifrån oss här på gården men det blev en liten promenad för dem.


Stor räv som vi ska stoppa upp .


Får se om den andra räven vågar sig tillbaka på ett tag...


Livet på landet kan vara väldigt händelserikt tidigt på morgonen:)



Nu ska vi invänta B&B gästerna som kommer i eftermiddag och stannar till imorgon.
Hoppas alla får en underbar dag...Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Oho vilken baddare , kul för Jerry som äntligen fick tag i räven:)

syster yster

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails