lördag 27 mars 2010

I skafferiet i köket vår urtavla vi fick kom till andvändning, och flaskstället jag köpte ifrån Änglagården i östra husby ska länka till deras hemsida så fort den är ute:)

Min gamla sockerlåda som jag har haft sedan jag var 18 år fick agera tidningsställ i köket...


jag älskar örter och använder dem i tvåleriet på gården och i köket detta är årets köksträdgård på Valla gård....



Kommer ni ihåg det vackra fönstret vi fick av Anna-karin torpahuldas ägg och fjäder.....
vi har äntligen fått det på plats....




Så här blev det dörren till skafferiet nu ska jag hitta någon härlig text att skriva antingen på franska eller svenska på dörren.....Fint eller hur?





Ja det finns gårdsägg nu från 2 kr styck säljes i 6-packsförpackningar som är delbara...
finns även 12 18 och 20...

Våra höns går fritt inne och ute och har fri tillgång till mat och vatten.


Det har även börjat låta och kläckas i vår äggkläckare se bilden nedan....







Det är alltid lika mysigt varje år....kycklingar:)
















och en påskveranda på framsidan......snart är det dags.


Mvh Jenny

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails