söndag 3 januari 2010

www.coursell.com har bytt adress.....Vilken SNICKARE till man jag har

En bild ifrån butiken östgötadagarna tyckte det passa till att vi byter adress....:)







www.coursell.com har bytt adress till






vi har äntligen bytt adress till ovanstående och hälsar alla våra trevliga kunder och besökare välkomna till den nya hemsidan som är under konstruktion och uppbyggnad vi uppdaterar varje dag....
Jag har gjort en massa blöj tårtor till mina vänninor som fått barn , de blev så här... jag har några till jag håller på med det är verkligen babyboom nu ska göra fem till! jag vill också ha barn nu:)
Detta är taken min handyman gjorde, han byggde detta tak i pojkarnas rum... och i hallen med lågt tak...tog upp gipsskivorna själv , reglade isolerade spacklade målade tapetserade deras rum, nu har han satt dörrar i huset och gjort så fint och så helt.
titta vad fint det börjar bli, vilken duktig snickare det finns på valla gård vikbolandet
, här lägger min älskling golv i pojkens rum det kommer mer bilder snart för det börjar bli färdigt, och han har börjat skissa på vår veranda till framsidan i sommar det kommer bli fint.
han har på börjat en lantlig fin tvättkommod till vårat badrum däruppe , vilken tur att jag har fått en sån underbar man.
Vilken snickare verkligen.
Jag måste få summera vad han gjorde med gården 2009
rev ned vasstaket på logen
byte till plåttak logen
gjöt och drog avlopp vvs lilla stugan
bytefasad och tilläggs isolera
satte fönster bytte fönster gjorde nya fönstergluggar
gjorde ett helt kök från bara vita stommar och trämaterial
tapetserade
gjorde egna luckor och fräste dem till köket
satte upp badtunna och bastu
helrenoverade vår fuktskadade fasad emotnorrsidan
gjorde egna dörrtrösklar
lyfte väggen i lilla huset och la in stockar och öppna upp så det blev mer plats
satte kronan på kakelungen
satt foder med snickarglädje
målade vår trappa
satt upp trappräcket
byggde altantrappa fram
gjorde färdigt i den minsta pojkens rum med golv och tak och väggar
grävde ur lilla huset för gjutning
grävde och för avlopp och vatten
la färdigt golvet i köket
gjöt plintar till pooldäcket och satt del av stommen
byggde ett bord till köket
jag har säkert glömt nåt men ...han har arbetat också , är en fantastiskt far och make
vi är nästan färdiga med valla tack vare honom... och lite hjälp ifrån skåne och farmor

Jenny Hoberg

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails