söndag 24 januari 2010

Lantlig Design sömnad & måla vit till lilla huset


Vi har målat , och målat....Vit såklart

vi har flera meter av dessa gamla klädhängare de fanns överallt på valla gård

nu målas de vita och ska finnas i köket och i lilla huset..

vi har målat foder och möbler.

kommer mer bilder senare då jag inte hunnit ta alla bilder ännu.

Och jag har gjort mönster och sytt som aldrig förr! massor av kläder till barn och vuxna

allt i lantlig stil.

här är ett lite smakprov på kläder jag designat och sytt till butiken jag letar modellar så kan ta kort hittar jag ingen så blir det på provdockorna.

Denna barn tröja designade jag också och gav det första exemplarettill min äldsta son Maximilian och han ville agera linsluns:)

jag har sytt fler tröjor och toppar och sparkdräkter och sovpåsar till spädbarn och barn , men allt släpps till slutet av maj i butiken. för vi ska försöka ha prämiär öppning av cafet och bo på lantgård då? men vi får väl se för vi ligger tyvärr lite efter :(

det är ju bara jag och Jerry som renoverar och styr här för vi har ingen hjälp av någon.

så i dessa situationer rycker vi upp oss på sparlåga och tar nya tag, för vi kämpar på i vår solitud.

Också ett litet samkprov på de lantliga topparna tunikor det finns mer men än sålänge blir det en liten titt bara:)
jag har väntat på mina nålar till min maskin , och de kom i fredags gissa om jag blev lycklig så jag håller på med ett prov i bommulsväv till en blivande brud borde bli färdig i dag....

Idag ska vi och titta på afrikanska dvärggetter som vi får om vi vill ha dom.

Ingen som behöver/ en lastbilschaufför eller grävmaskinist min man söker fortfarande jobb och har varit utan sen oktober 2009.Som egen företagare med f-a sedel kan man inte ta ut a-kassa heller.

Familjeföretaget på hans sida är inget att vända sig till . Om ni har några förslag utöver det så mejla gärna jhobergdesign@hotmail.com


Trevlig helg och kram Jenny

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vad mycket fint du har gjort, längtar!
alltså hade min familj varit som hans hade vi också tagit avstånd,hur kan man behandla sina barn så olika ge allt till den ena Konstigt?
Vi tänkte komma förbi på en fika idag går det? ring mig.


Många kramar & Pöss Maria

Anonym sa...

Hóla ystra mi!

jag förstår att det är jobbigt med allt.
det bästa är att hålla avstånd , då mår ni bättre.Det går inte att krusa såna som inte ser felet.
Vad nice med alla fina kläder du gjort och maxen är ju jättesöt på bilden i sin tröja , och stolt.


jag ringer om en stund.
Kramar Syster yster!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails