torsdag 17 december 2009

Framsteg i skafferiet köket & lite design och sömnad distressade tags

än så länge ser det ut så här men det ska upp spetsgardin och vi ska sätta in ett fönster i spegeldörren och måla/skriva skafferi, murstocken går i skafferiet och den ska vi ställa fina gamla burkar på med innehåll....fler bilder kommer snart även på vårt kök som vi håller på med luckorna till hela köket har vi gjort själva med stommar som vi köpte som skivor....det är ett lantligt kök....mycket detaljer.
denna bild ovan var där kyl och frys stod innan intill det såkallade kontoret, men det blev ett vackert skafferi nu. vi tog ju fram stockarna i taket i hela köket lite på bild här.
usch detta är innan i skafferiet
på gång i skafferiet och sen blev det vitt på väggar och överallt.....och in åkte kyl och frys först.


jag har roat mig lite med distress fick en 30 min över till pyssel....





såhär ser mattskinnen ut som kommer ifrån gården och finns till salu i butiken för 2500 kr st.
det är gute skinn.





en liten bild på den vita ljusstaken i vårt sovrumsfönster....rosetta äntligen en vacker adventsljusstake i lantlig stil.





våra lantliga förkläden som jag syr här på gården, de finns till salu från 195 .- st








jag syr och gör olika kuddar bla av fårskinn dessa säljes för 650 kr st... 30x30 cm






guteskinn tvättbart och babyvänligt dessa säljes för 1800:- det finns även finulls vita fårskinn som kostar 800 st




jag har även sytt gryt lappar här är en variant för 25 kr st.





kuddarna säljer jag för 160 kr st... också sydda av mig. 22x28 cm



Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails