lördag 7 mars 2009

Kyckling första för i år Chabo/ ensin Kana


detta var den första kycklingen som kläcktes i år
se så söt....
Lite information jag letade upp om Chabo
Chabo, efter det Javanesiska ordet för dvärg, Chabo räknas till urdvärgarna, d.v.s. de allra äldsta dvärghönsraserna. Hönsen är medelbra värpare och användes förr framförallt som prydnadsfågel vid det Japanska hovet. Den finns belagd redan i mitten av 1600-talet.
Chabo finns också i friserad variant.
Vi har slät och frisserad, vit
Ensin kana
www.coursell.com

11 kommentarer:

Anneli sa...

Hej och tusen tack för sin kommentar i min blogg, så GLAD jag blev! :D
Måste ju säga vilka snygga LO du har gjort dom är ju helt underbara.
Har titta runt i din blogg, finns så mycket snyggt titta på ,Så duktigt du är.
Så här kommer jag på besök fler ggr.

Kram Anneli

Familjen Andersson sa...

Hej!
vad kul at du hittade till mig.

Men va händig du är! Underbart..här kommer jag fördriva tiden ett tag och se på alla bilderna.......... :)

Anita sa...

Åh, vad söt!
~Anita

NB sa...

Vilka fina bilder - massa snygga LO´s att titta på också!

Camillha sa...

Välkommen Chabo!
Wow vilken blogg och vilken hemsida. Måste få syrran att titta in här, hon kommer också bli vild!! Tack för inspiration så här i snöovädret i Sala.

Jenny sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Vilka fina saker du gör. Älskar din brudbukett! Och vilken söt kyckling!

Anonym sa...

Tack för kommentaren om mitt kort!
Här har jag verkligen hittat krativitet och vilka vackra och goda saker och ting. Kycklingen är ju för underbar.
Ha det gott!

Unknown sa...

vilken underbar blogg du har!! Fullt med vackra & inspirerande alster!!!

Anonym sa...

Åh så söt liten kyckling!!!

Tack för din kommentar vilket gjorde att jag hittade till din sida! Mycket vackert att beskåda här, jag kommer tillbaka =)

Kramis, Sara

Millas blogg sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren i min blogg.
Hos dig fanns det hur mycket som helst att inspireras av!

Vad mysigt med kycklingar!

Bettan sa...

:-D Så kul att du uppskattade min visit :-) Får göra om det alltså ;-)
Den du skulle kolla var "my paper art by Ingvild Bolme" Finns länk i min blogg :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails