onsdag 2 mars 2011

Att göra en egen säng och göra om sovrummet äntligen...

Jag tog en gammal dörr målade den vit , och beställde snickarkonsoler tog en svarvad stolpe, och målade vit inte riktigt klar än...
men så trött jag har varit på vårat sovrum, visst förra året målade jag de gula fula väggarna vita det blev bättre men jag var inte nöjd, jag ville ha bort sängen den mörka gamla sängen som var så ful....enligt mig.


under konstruktion och snart ihopsatt med resten av sängen, vi gör underredet av gamla stockar här på gården...




ja mycket målande har det blivit för inte bara har jag målat till sängen utan jag har målat i tvättstugan och alla dörrar som inte än var målade i huset och , jag har även målat i vårat nya kök, eftersom snickarverkstan äntligen är på plats så är luckorna under konstruktion nu, bilder följer nästa vecka...nedan en liten före bild på hur sovrummet såg ut i julas, jag var såååååååå trött på det, men nu ska det bli bättre:)
vi ska försöka hinna med att lyfta taket i sommar..

allt har varit lite i stiltje i stora huset då vi satsade på 1700 tals huset och fick färdigt det samt taken på gården...
vi har just nu efter motorrenovering och verkstad/snickeriverkstadens färdigställande börjat komma någon vart med vårat eget hus och kök tvättstuga och vårt sovrum ...det känns bra måste jag säga.

vi ska hämta hem resterande lister till köket i april så det blir färdigt

men under tiden kan man ju inte låta bli att rumstera om ibland med inredningen:)





Hoppas alla får en underbar vecka själv går vi och väntar på att lilla tösen ska komma till världen vilken dag som helst.
Kramar Jenny

3 kommentarer:

Jessica sa...

Hej Jenny!
Jo, det är bra på Skränge, längtar efter lite värme nu bara.
Jag har tittat in på din blogg ett par gånger senaste veckorna och tänkte att bebisen kanske kommit redan.
Ni är så duktiga där hemma. Här står det stilla för stunden men vi kommer väl igång vartefter.
Våra (blivande)6-åringar hamnar väl i samma klass till hösten om jag inte minns fel?
Kram Jessica

Jejje sa...

en spännande väntan:))hoppas tösen kommit:))
sängen blev jättefin:))
jag har nåt åt dig om du vill/kram

Herman Grans ♥ sa...

Så god ide med sengen! Den blei kjempefin :) Hilsen Grete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails