måndag 22 november 2010

Saffranskaka och dela på bord till halvmånebord och ett litet fynd till 1700talshuset

Saffranskaka är ju så gott, vi tog en fika paus idag i vårt iordningställandet utav vardagsrummet/matsalen.





Jag hade även pysslat och dekorerat lite ljus till med julmotiv inför advent...hmmmm härliga jul

Min man hjälpte mig att göra om ett axetbord till två halvmånebord, jag har restaurerat bordet men hade två, så jag beslöt mig för att dela på ett.






Något att fästa det i vägen med.....





Lite snabbt dekorerat men var bara tvungen att visa hur det blev...







Lite mer favoriter , en trumpet och en gammal nalle....

Mitt fynd till 1700tals huset en tvättkomod, med marmorskiva...det kommer bli så fint åt gästerna, jag ska ställa allt på plats imorgon och ta bilder.



En liten närbild på det emaljerade sättet...

Ha en underbar dag//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfint Vad vackert det blir, jag vill köpa en ulltomte och en Luciakrona i vit....
Kommer ut i helgen till eran julmarknad:)

Verkligen fint ....mmmmm

Kramar Maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails