måndag 26 april 2010

1700-talshuset får fina golv och jag har hittat pardörrar på gården och ville visa lite kuriosa bilder.

I 1700-talshuset köket är fogat nu min man sliter på kvällarna och arbetar på dagarna ..han är ju jätte duktig se här....

Igårkväll undrade jag var han hade tagit vagen , så när jag kom gåendes ifrån gårdsbutiken då jag hade gjort ett fynd av ett pardörrar som gömde sig bakom en förklädnad var jag i topphumör, och jag ser att dörren till vårt 1700-talshus står på glänt och kakelskäraren är utanför ,jag tar kamerna och smyger fram...






Och mycket riktigt här är han, vi är snart färdiga tack vare honom ...vi har ett premiär öppnande av hela gården i slutet på maj /början på juni....lite aktiviteter och dylikt.öppen gård.




Såhär såg dörrarna ut här står den ena som jag inte har strippat än men bilden nedan visar vad som fanns innanför...







Se här :) nu blir det en veranda till 1700-talshuset på framsidan vi har ju fullt av fönstren....








Jag har förodlat en massa majs och om intresset finns kom hit och köp några 8 st för 15 kr.fröerna har jag andvänt från våran egen odling de senaste 4 åren. vi har även egen ringblomma fröer torkade blad 200 gram 35 kr och sticklingar av pelargoner 10 kr och rosmarin10 kr st och lite persilja och gräslök.... i små backar 15 kr st.




ovan på bild 1700-tals skottkärra som var en gåva och den tänkte jag fylla med de färska gårdsäggen vi har på gården eller varför inte färskpotatis eller madelpotatisen sed som vi odlat fram. fin eller hur.







Detta underbara anitka kylskåp ska in i vårt 1700-talshus i köket hela huset blir i sekelskifts inrett...vi börjar närma oss vår dröm.


Lite butiksbilder fårfällar handjorda spegelramar i härlig lantlig stil......







Jag har roat mig med att göra skyltar ovan carpe diem på canvas.....








Och här nedan Walla gård som man skrev för i tiden på vitmålad bräda....



Min man är iväg och arbetar och jag ska ut med barnen och arbeta på gården ....sen ska jag sy och pyssla...


Mvh Jenny

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails