måndag 27 juli 2009

Wow Vilken Man Jag har!!!! Jag älskar Dig Jerry

MIN UNDERBARA MAN JERRY


Min man Jerry Coursell HAr i helgen rivit taket på våran loge hela 12 meter upp till nocken för att lägga plåttak nästa helg, med hjälp av min släkt som åkte hela 50 mil ifrån skåne malmö utan att jag behövde böna och be om hjälp Underbara männinskor vilken underbar släkt som bara ställer upp så där.....

Som förstår att man inte kan hinna med så mycket ensamna med tre små barn, som även har förståelse för att det är barn här...Underbart

Det ska tilläggas att min man går upp varje dag vid 4 halv 5 för att sitta och pendla för att gräva åt olika företag som hyr in honom han kommer inte hem förrens vid 19:00 Oftast ibland även senare....Vilken man jag har.




Kolla här steg för steg vad som händer nästa vecka lägger jag ut bilder på färdigt resultat


Själv har jag målat takfötter och pärlspont samt fasaden som ska upp på våran stuga......samt kluvit ved och städat på gården




Jerry och min far Jan erik Hoberg Mina bröder min kusin min syster och hennes man var också här en sväng ja hela min släkt var här


Min Man Jerry reglat upp för isolering och fasad min far som är betongarbetare håltagare byggarbetare svetsare Brunnsborrare har varit ovärderlig och nu ska vi gjuta stugan i helgen och mura upp skorstenen, Vi drar för avloppet nu det blir eget kök det gamla köket som satt i stora huset som blir målat i vit lantligt...Jättefint kök




I stora huset har Jerry målat färdigt kökstaket, han har även bytt koppling /växellåda på sin caddy 99 som rasade, ocks.å med hjälp av min far, Och nu har de plockat ner våran Le Baron och ska svetsa golvet och balken sedan har vi byggt en skyddsbox för lackering av front dörr och skärm som var skadat....



Kvällarna Avslutades med att jag hade grillat eller gjort mat till alla dessa stackars hungriga själar som hjälpt oss
För det ska ni veta det är ovärdeligt att få denna hjälp på gården när man har allt material liggandes....och en massa konkreta mål att ta tag i .....

jag bjöd på

bakade pajer och kakor kaffe mat och viss förtäring av alkoholhaltiga drycker

diskade tvättade och höll undan barnen....

och när kvällens timmar närmade sig förkovrade vi oss alla stora som små i badtunnan bastutunnan och i poolen.....



Detta Är våran nya familjemedlem Det är en blivande avelshane till Våran tik tindra Vi kommer att ha uppfödning på jaktlabradorer till nästa sommar 2010 valpar kan tingas....



Mvh Jenny

1 kommentar:

Koola Viola sa...

Såna byggnader blir så vackra när de är renoverade tycker jag. Ska bli kul att se hur det blir till slut!
Och grattis till valp-tillskottet :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails