torsdag 14 maj 2009

Fjäderfän Tvåleri Safta sylta & Det växer så det knackar

Tog en bild innan vår kamera gick sönder , Detta är min gamla handgjorda hönshuset skylt denna gjorde jag 2004 samt så har vi vårstädat hela gården klippt gräs rensat ogräs och städat stallar,
Jag är ju lite fjantig så jag ska ju gärna ha lantliga gardiner och fint i hönshuset...:)
Jag tycker det är fint.
Jag har ju ett eget citron träd så jag har gjort egen saft & det är busenkelt
5-6 stora Citroner
4 dl socker
18 dl kokande vatten
Tvätta Citronerna väl under varmt vattenKoka upp vattnet
Skala citronerna och lägg skalen i en bunke tillsammans med sockret och det kokande vattnet.
Viktigt för c-vitaminet att man låter denna lag svalna, sen tillsätter man fruktsaften.
Sila och fyll på flaskor.Det blir ca 3 L saft.
Den här saftenblir inte söt utan syrligt sur och god.
Gjorde egna ettiketter till och hällde upp det i fina flaskor.
Ska göra marmelad.
Vi har nästan grävt ur hela lilla huset på gården som ska bli Bo på Lantgård det blir helrenoverat med toalett och dusch eget kök och eldstäder i huset.
Vi ska försöka gjuta det nästa helg och börja isolera.
Med en fantastisk utsikt över våra våran örtagård...med damm & Rosor
Det finns nu honungsskorpor lavendelskorpor och ananassalvia muffins från gården till salu i butiken....
Jag har gjort fågelholkar och annat dekorativt till trädgården.....
Hoppas att jag får tag i en kamera snart :)
Kram Jenny

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails